Bir Saat ve Bir Yüzük Kayıp

Benim Yeni Mühendis Yüzüğüm
Iron Ring given to Canadian Engineers

Kanada'da bu Demir Mühendis Yüzüğü çok önemli.
Çünkü bu yüzük iyi işler ve doğruluk sembolü.

Kanadalı her mühendis bu yüzük takıyor;
Çalışan elde ve serçe parmakta.

Eger bir insan gördünüz bu yüzük serçe parmakta;
biliyor siz bu insan Kanadalı bir mühendis :)

Benim Yeni Çelik Yüzüğüm
"Iron Ring" is now made out of stainless steel :)

Geçen hafta benim çok kötü;

Çünkü ilk bir saat kaybettim.
Sonra mühendis yüzüğümü kaybettim.

Bir saat önemli değil; çünkü bu saat geri gelecek Ekim'de :)

Ama mühendis yüzüğüm çok üzüldüm.
Sonra eşim öğrendi; yeni yüzük veriyor üniversite..

Ve yeni yüzüğüm aldım bu hafta.

Ve bu üzgün hikayeden öğrendim 5 yeni Türkçe kelime:

Parmak Adları
- Baş parmak = Thumb
- İşaret parmağı = Index finger
- Orta parmak = Middle finger
- Yüzük parmağı = Ring finger
- Serçe parmağı = Little finger, Pinky :)

Sorular
- Serçe parmağı adı çok orijinal - Neden serçe biliyor musunuz?
- Kanada'da Yaz Saati başladı. Siz için bir saat kayip alışmak zor mu?
Benim için çok zor :)

Suleyman.
Follow Me on Facebook

4 Comments:

At , Blogger gezicini said...

benim kardeşimde de var bu yüzükten. hayırlı olsun!
not. yaz saati uygulaması bu pazar günü başlayacak, bekleyelim, görelim!
sevgiler
gorki

 
At , Blogger Suleyman Ve Ben said...

Merhaba Gorki,

Harika yorum - cok tesekkur ederim.

Sanirim sen bu yuzuk gordun kardesin serce parmak :)

Senin kardes ve ben ayni meslek var.

Meslek = Profession
Meslektaş = Ayni meslekten olan

Cok iyi sanslar Yaz Saati icin.
Cok zor benim icin Yaz Saati hafta :)

Sana ve kardes+in+e cok selam,
En mutlu gunler.

Suleyman.

 
At , Anonymous aywisch said...

Mühendis yüzüğü bana çok ilginç geldi. Geçmişi nerden geliyor Süleyman? Yani ne zaman ve neden başlamış bu gelenek? Ben de Türkiye'de Bilgisayar Mühendisliği bitirdim ama bizde yüzük yok :) Sanırım olsada altın ve ya gümüş olmadığı sürece takamazdım :)

Ayrıca neden serçe parmak dediğimizi bilmiyorum ama belki de serçe parmağımız serçe kuşu gibi küçük,narin olduğundandır. :)

Biz de bu gece saatlerimizi değiştireceğiz Viyana'da. Ben de pek sevmiyorum saatin ileri alınmasını ama en azından daha fazla gün ışığına kavuşucaz. Sadece bu nedenle sevinçliyim.

 
At , Blogger Suleyman Ve Ben said...

Merhaba Aywisch,

Yorumun icin cok tesekkur ederim.

Cok guzel soru senden.

Cok haklisin - cunku Turkiye bu yuzuk yok muhendisler icin.

Turkiye gidiyorum; ve arkadaslar her zaman bu soru var; Neden Muhendis yuzuk var Kanada ve Turkiye'de yok :)

Bu yuzuk Kanada muhendisler icin.
Bu yuzuk Kanada'da Universite veriyor: KIPLING CEREMONY'de.

Daha cok bilgiler icin - burada:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ritual_of_the_Calling_of_an_Engineer

Serce kusu ve Serce parmak cevap icin cok tesekkur ederim.

Simdi hoscakal; ve cok selam Viyana'ya :)

Suleyman.

 

Post a Comment

<< Home