Ayın kaçı? Kaç ayı?

Aile Günü
Yeni Tatil Kanada Ontario'da 2008'de.

Çünkü tatil çok az, Kanada insanlar yeni tatil gün istedi :)

Toronto'da Galeri: Moon Phases = Ayın Evreleri = Dolunay

Artık yıl = Leap year
Ay = Moon
Ay = Month
Ay = An expression (of surprise, sadness or happiness...)
Ayı = Bear
Dolunay = Full Moon
Erimek = To melt
Evre = Phase

Geri dönmek = To return
Geri dönüşüm yapmak = To recycle

Korumak = To protect
Kutup ayısı = Polar Bear


My wife finally decided to teach me the ever popular Turkish question: What's the date today?

Çünkü ben diyorum: Kaç ayı?
Eşim dedi: "Kaç ayı?" değil :) Bugün ayın kaçı?

Ayın Kaçı Oyunu
Eşim dedi: Sanırım bu oyun ilk Tansu Çiller Yalova'da oynadı :)

1 Şubat = Ayın bir+i: Eşim Amerika'dan geri döndü.
7 Şubat = Ayın yedi+s+i: Haber: Dünyada kutup ayısı bitiyor. Çünkü buzlar eriyor.

Kaç ayı? = Yalnızca 20-25 bin tane var şimdi !
14 Şubat = Ayın ondört->d+ü: Dolunay = Valentine's Day
18 Şubat = Ayın onsekiz+i: Ontario'da Aile Günü Tatili
Süleyman ve eşi tatil gittik.

20 Şubat = Ayın yirmi+si: Lunar Eclipse = Ay Tutulması gördüm.
29 Şubat = Ayın yirmidokuz+u: 2008 Artık yıl = Süleyman ve eşi harika tatil resimler blogda :)

Sorular
- Sizin Şubat ayı günler nasıl?
- Ay ile farklı kelime ve deyimler var mı?
- Sizin favori: Hangi ay ve hangi ayı? (Benim için= Eylül ayı ve kutup ayısı).
- Ben kutup ayısı koruyorum - "
Polar Bear International" yardım ediyorum. Geri dönüşüm yapıyorum :)
- Siz hangi hayvanlar seviyorsunuz ve koruyorsunuz? Nasıl?

Suleyman
.
Follow Me on Facebook

8 Comments:

At , Blogger Asortik Krep said...

Şubat çok yoğun geçiyor.

Aç ayı oynamaz : İhtiyacı olan birinden verimli bir iş yapması beklenemez.

Armudun iyisini ayılar yer : Güzel olanı haketmeyen alır.

Avcı ne kadar hile bilse, ayı o kadar yol bilir : Her yolu bilir,yapılacak her şeyi yapar.

Ayı yavrusunu severken öldürürmüş : Herşeyin fazlası zarar.

Köprüyü gecene kadar, ayıya dayı de : İşini bitirene kadar idare et.

Favori ayım: Mayıs
Favori ayı : Boz ayı

Ben caretta caretta 'lar için gönüllü çalışıyorum.
Köpek beslemeyi çok seviyorum.

 
At , Blogger Emir Bey said...

Şubat ayı okulun ikinci döneminin başlangıcı bu yüzden biraz yoğun geçiyor, geçtiğimiz hafta açıldı okul ondan önce de ders kayıtları ve seçimlerini yaptık internetten. İnşallah bu dönem güzel geçer.

Ay ile ilgili olarak şöyle bir laf vardır :

Çıkmaz ayın son çarşambası

Bu söz "when pigs begin to fly" havasında bir sözdür, yani asla olmayacak bir şeyi, bir zamanı belirtir.

Benim favori aylarım genelde yaz ayları, çünkü yazın tatil oluyor ve havalar sıcak oluyor hatta Antalya' ya gidersem denize bile giriyorum, benim de favori ayım kutup ayısı. Bunun sebebi de National Geographic dergisinin verdiği bir poster. Posterde uyuyan bir kutup ayısı var ve mükemmel görünüyor. =)

Ben kedileri severim, gerçi kediler pek soyu tehlikede olan bir tür değil ama yine de sevilmeye değer hayvanlar. Büyük kedilerden ise çita ve leoparları severim ama onları korumak için ne yapılması gerekiyor bilmiyorum sanırım her ikisi de kürkleri için öldürülüyor. Bunla ilgilenen bir grup varsa araştıracağım.

Size ve eşinize güzel bir şubat ve mart ayı diliyorum, görüşmek üzere !

 
At , Blogger deli mine said...

18 Şubat = Süleyman ve eşi tatil gittik.

bu yalnış olmuş.
doğrusu= süleyman ve eşi tatile gittiler.
ben ve eşim tatile gittik.

sadece doğruyu görmen için süleyman :)

ayın yedisi benim dogumgünümdü.. bir yaş büyüdüm. meger ben dogumgümümü kutlarken insanlar buzullarin küçüldügünü okuyorlarmış.

favorim ayım mayıs. çünkü ilkbahar ve serin ama sıcak. favori ayım kutup ayısı.. :)
gerçekte görsem kaçarim herhalde.. zaten görmeyeyim de.. onlar kutuplarda mutlu mesut yaşasinlar..

 
At , Anonymous Anonymous said...

Şubat karlı ve soğuk başladı, ama iyi gidiyor.
Şubat'ın 19'u oğlumun doğum günü idi. 12 yaşını tamamladı.

Oğlumun ve o yaştaki çocukların şakalaşırken çok kullandıkları bir tekerleme:

"Aya baktım seni gördüm; sana baktım ayı gördüm" Birinci cümle iyi hatta güzel ama ikinci cümlenin anlamı değişebilir. Çok kötü. Türkçe böyle tehlikeli durumlar olabilir.

Türk halk kültüründe, aya benzetilmek güzellik ifade eder.
Ay yüzlü güzel
Ay parçası gibi
Ayın ondördü gibi ve buna benzer deyimler çok güzel kızları anlatmak için kullanılır.
Favori ay+ım Mayıs ... Bahar geliyor
Favori ayı+m kutup ayısı... Ama mümkünse deli minenin dediği gibi onlar kutuplarda mesut yaşasınlar.

Size Türkçe eğitiminizde kolaylıklar ve başarılar, Eşinize de sabırlar :)) dilerim.

 
At , Blogger hayat_deniz said...

selam Süleyman
Şubat ayı baya hareketli geçti çünkü kızım yürümeye başladı:) bizede onun peşinde koşturmak kaldı biri onu durdursunnnnnn.....

benim sabırsızlıkla gelmesini belediğim bir ay yok ama Şubat eşimin doğumgünü, Mart kızımın doğum günü, Nisan da benim doğum günüm...

Boz ayılarıda tatlı oluyo ama çok vahşi olduklarını duymuştum herkes yerinde sağolsun derler bizim buralarda....

Hayvan beslemiyoruz şimlik ama yakında bir balık almak istiyorum...

 
At , Blogger Aymen said...

Aklıma gelen ilk üç;

Ay! olacak şey değil
Aylardan Mart ayı
Aç ayı oynamaz

 
At , Blogger cici said...

merhaba süleyman bey,
yine açtınız arayı. yani uzun süredir yoksunuz.
Şubat ayı Türkiye 'de ilk ve orta okullar tatile girer 15 gün. Üniversitelerde de yarıyıl tatili olur.

diğer arkadaşlar hemen hemen bütün deyimleri söylemişler ay ile ilgili. birde tekerleme vardır. aydede aydede, oğlun kızın nerede?
çocuklara söyletilir.

benim oğluma 3 yaşındayken sormuştuk. senin kaç deden var diye. o da şöyle cevap verip güldürmüştü bizi.
benim 3 dedem var ömer dedem, haydar dedem ve aydedem.

avrupalı ve amerikalılarda ayı figürü çok sevimli ve sempatik bulunurken Türkiye'de pek sevilmez aslında. ayı Türklerde kaba saba, saygısız manasına gelir.
Şubat ayı soğuk geçti İzmir de. Pek dışarı çıkamadık.
favori ay'ım: eylül. çünkü sonbaharı severim ve doğduğum ay.
favori ayı'm: pandalar. çok sevimli buluyorum onları.
Evde şimdilik bir japon balığımız var. Hirohito:))
Oğlum su kaplumbağası istiyor. havalar düzelsin almayı düşünüyorum.
İzmir'den selamlar. sibel (www.cafecihan.blogsot.com)

 
At , Blogger Kültür Mantarı said...

türkçede ay, ayı, ayy gibi çok anlamlı kelimelerden çok var. ingilizcede de böyle şeyler olsada bizde daha çok sanırım.

mesala bir başka örnek;
oynamak. dans etmek, yada kağıt oynamak veya valeybol oynamak gibi. hepsinin fiili oynamak.

 

Post a Comment

<< Home